Aureal A3D 3.0 -
szczegóły
Zasadniczą
zmianą w kolejnej generacji API jest dodanie do sterowników nowego engine’u
– A3Dverb – odpowiedzialnego za generowanie efektu pogłosu. Jego wyższość
nad mało zaawansowanymi rozwiązaniami konkurencji polega na tym, iż pogłos
generowany jest na podstawie geometrii środowiska i jego właściwości .
Oznacza to, iż działanie API jest w pełni interaktywne i dynamiczne. Pozwala
to w najbardziej maksymalnie wierny sposób symulować rzeczywistość a nie
tylko ją udawać.
Dodatkową
zmianą było wprowadzenie tzw. objętościowych źródeł dźwięku. Oznacza
to, że takim źródłem może być zdefiniowana płaszczyzna lub cały trójwymiarowy
obiekt. Dzięki temu lokalizacja w przestrzeni 3D tłumów ludzi, ulicy z jeżdżącymi
samochodami czy szumiącej rzeki jest o wiele bardziej realistyczna. Do tej pory
wszystkie źródła dźwięku były punktowe.
Można
wspomnieć również o nowej możliwości jaką jest dekodowanie standardu mp3.
Umożliwia to bezpośrednie używanie przez aplikację próbek dźwiękowych
zapisanych w formacie mp3. Dzięki temu ma ona więcej wolnej pamięci na inne
cele.