Aureal A3D 3.0 - szczegóły

    Zasadniczą zmianą w kolejnej generacji API jest dodanie do sterowników nowego engine’u – A3Dverb – odpowiedzialnego za generowanie efektu pogłosu. Jego wyższość nad mało zaawansowanymi rozwiązaniami konkurencji polega na tym, iż pogłos generowany jest na podstawie geometrii środowiska i jego właściwości . Oznacza to, iż działanie API jest w pełni interaktywne i dynamiczne. Pozwala to w najbardziej maksymalnie wierny sposób symulować rzeczywistość a nie tylko ją udawać.

    Dodatkową zmianą było wprowadzenie tzw. objętościowych źródeł dźwięku. Oznacza to, że takim źródłem może być zdefiniowana płaszczyzna lub cały trójwymiarowy obiekt. Dzięki temu lokalizacja w przestrzeni 3D tłumów ludzi, ulicy z jeżdżącymi samochodami czy szumiącej rzeki jest o wiele bardziej realistyczna. Do tej pory wszystkie źródła dźwięku były punktowe.

    Można wspomnieć również o nowej możliwości jaką jest dekodowanie standardu mp3. Umożliwia to bezpośrednie używanie przez aplikację próbek dźwiękowych zapisanych w formacie mp3. Dzięki temu ma ona więcej wolnej pamięci na inne cele.