Aureal
A3D 2.0
Kolejna wersja – A3D 2.0 - wniosła znaczące zmiany. Najważniejszą z nich jest wprowadzenie nowego engine’u – Wavetracing. Śledzi on tor dźwięku od źródła do słuchacza i symuluje:
odbić
dźwięku od ścian i przedmiotów
pochłania
dźwięku przez powierzchnie
symulowania
własności środowisk takich jak: woda, mgła i in.
Wavetracing
jest technologią, która używa danych geometrycznych generowanych na potrzeby
grafiki 3D. Symulacja właściwości powierzchni uwzględnia współczynniki
pochłaniania i odbicia dźwięku oraz jej charakterystyki częstotliwościowe.
Standard
A3D 2.0 akcelerowany jest przez karty oparte na procesorze AU8830 –
tzw. Vortex 2. Jego pozostałe możliwości to:
dokładniejsze
filtry HRTF dla lepszego dźwięku pozycyjnego
zwiększona
liczba sprzętowo obsługiwanych kanałów 3D (z 8 do 16 dla A3D, do 96 dla
DirectSound 3D)
576-kanałowa
polifonia (64 kanały sprzętowe + 512 programowych)
10-cio kanałowy sprzętowy korektor graficzny